خرید باسکول در اصفهان

خرید باسکول به عواملی نظیر قیمت، دقت و ظرفیت و البته نوع برند و کیفیت محصول بستگی دارد. سایت تافر اطلاعات جامع و کاملی برای خرید انواع باسکول در اختیار شما قرار می‌دهد و شما می‌‎توانید با دیدن عکس‌های جدید و به روز و همچنین رصد قیمت آنلاین، نسبت به یک خرید راحت و بی دردسر اقدام نمایید. البته در این خصوص امکان استفاده از مقاله‌ها و ویدئوهای آموزشی هم می‌تواند مفید باشد.

به طور کلی انتخاب صحیح، در خرید باسکول امر مهمی است که شما می‌توانید با مشاوره رایگان و تخصصی از کارشناسان گروه بازرگانی تافر استفاده کرده و مناسبترین و بهترین انتخاب را انجام دهید.

هر چند که اگر مایل به خرید باسکول در استان اصفهان هستید می‌توانید به صورت حضوری به فروشگاه باسکول تافر مراجعه کنید و با دریافت مشاوره بهترین خرید باسکول را در اصفهان انجام دهید.

برای خرید باسکول به چه مواردی باید توجه کنیم؟

باسکول‌ها دارای تنوع و دسته‌بندی‌های مختلفی می‌باشند که با توجه به این ویژگی‌ها باید بررسی های لازم را انجام دهید تا خرید مناسبی داشته باشید. قبل از دانستن این موارد بهتر است با ساختار و او نواع باسکول و باسکولت بیشتر آشنا شویم.

اصولا باسکول‌ها و باسکولت‌ها نسبت به ترازو ها از پیچیدگی ساختاری کمتری برخوردار می‌باشند ، هرچند که امروزه با پیشرفت تکنولوژی و نیاز صنعت و مشاغل مختلف به امکانات ویژه ، شاهد پیشرفت روزافزون و ایجاد امکانات جدید نظیر ارتباط با کامپیوتر و کارتخوان و امکان قرار گرفتن در شبکه از طریق ماژول وای فای و نیز پورت‌های مربوطه و همچنین امکان اتصال به نمایشگر دوم بی سیم و باسیم و اتصال به لیبل پرینتر و امکان برنامه‌ریزی از طریق رله‌های خروجی می‌باشیم.

از لحاظ نوع باسکول می‌توان دو نوع کلی باسکول‌های دیجیتال و باسکول‌های مکانیکی یا همان باسکول‌های قپان را متصور شوید. که باسکول‌های دیجیتال بدون دخالت شخص ، وزن کالایی که روی باسکول قرار می‌گیرد را نشان می‌دهد و معمولا از دقت بالاتری برخوردار می‌باشد ولی باسکول‌های مکانیکی یا باسکول‌های قپان، تنظیم وزن کالایی که روی باسکول قرار می‌گیرد باید توسط کاربر انجام شده تا بتوان وزن کالا را اندازه گرفت.

باسکولت چیست و تفاوت آن با باسکول در چه چیزی است؟

در رده‌بندی باسکول‌ها از نظر ظرفیتی به باسکول‌هایی که دارای یک لودسل (سنسور وزن) بوده و ظرفیت کمتر از یک تن را دارا باشد را باسکولت می‌نامند که معمولا باسکولت‌ها از دقت بالاتری نسبت به باسکول‌های با ظرفیت بالای یک تن برخوردار هستند و نیز قابلیت نصب نمایشگرهای سه ردیفه که نشانگر وزن واحد ، قیمت واحد و قیمت کل می‌باشد را هم دارا می‌باشند .

برای خرید باسکولت باید به این نکات که حداکثر ظرفیت مد نظرتون چقدر هست و دقت و ابعاد و جنس سینی باسکولت چقدر برای شما اهمیت دارد و همچنین ساختار نمایشگر باسکولت از نظر ثابت و متحرک بودن و دیواری به چه میزان برای شما کاربردی تر می‌باشد ، توجه نمایید و نیز قیمت و برند و کیفیت هم بسیار مهم است.

نکات مهم در خرید باسکول

نوع نمایشگر باسکول:

اصولاً در باسکول‌ها از نمایشگرهای تک ردیف یعنی نمایشگرهایی که فقط وزن کل را به ما نشان می‌دهند استفاده می‌گردد ، به این دلیل که نمایشگرهایی که امکان نشان دادن قیمت را دارند به دلیل محدودیت در تعداد دیجیت قیمت ، قابلیت نشان دادن قیمت کل برای وزن‌های بالا را ندارند و عملاً امکان استفاده از این نمایشگرها وجود ندارد. 

نکته دیگری که هنگام خرید باسکول باید به آن توجه کنید، نوع نمایشگر نشان‌دهنده وزن می‌باشد. باسکول‌ها به دو نوع نمایشگرهای LCD و نمایشگرهای LED تقسیم بندی می شوند :  معمولا باسکولهای با نمایشگر LED برای محیطهای بسته و جاهایی که برق مستقیم در کنار باسکول وجود دارد استفاده می گردد  به این دلیل که این نوع نمایشگر در محیط باز خوانا نیست و همه دیجیتها (سون سگمنتها) بصورت 8 دیده می شود و به دلیل مصرف بالای برق این مدل نمایشگر ، استفاده طولانی مدت از باطری امکانپذیر نیست و می بایست حتما از برق مستقیم استفاده نمود. با توجه به اینکه نور نمایشگر این مدل معمولا قرمز می باشد به این نوع نومایشگر ، نمایشگر قرمز هم گفته می شود.

برای محیط‌های فضای باز و جاهایی که دسترسی به برق مستقیم دشوار است، از باسکول‌های با نمایشگر LCD  استفاده می‌کنند که هم امکان دید بهتر را دارند و هم مصرف برق کمتری دارند و می‌تواند با باطری مدت طولانی تری بازدهی داشته باشد. معمولا این مدل نمایشگرها دارای نشانگر با نوشته‌های مشکی و نور پس زمینه سبز رنگ می‌باشند. به همین دلیل به این مدل ، نمایشگر مشکی هم گفته می‌شود.

هر دو مدل نمایشگرهای فوق هم بصورت یکطرفه وجود دارد که فقط نمایشگر به طرف فروشنده می باشد و هم به صورت دوطرف وجود دارد یعنی به غیر از اینکه فروشنده می‌تواند وزن را مشاهده کند ، خریدار هم می تواند از میزان وزن کالا مطلع شود. در اکثر موارد نمایشگر طرف مشتری کوچکتر از نمایشگر طرف فروشنده است.

نکته دیگر این است که نمایشگرها از نظر جنس بدنه هم متفاوت هستند. از نظر جنس هم لز نوع پلاستیک فشرده ABS و فلزی، با رنگ کوره‌ای و استیل در باسکول‌های خاص ساخته می‌شوند.

درخصوص ساختار نمایشگر ، این نکته حائز اهمیت است که به دلیل نوع استفاده از باسکول‌ها ، اصولا نمایشگر متحرک می‌باشد. یعنی بر روی یک سه پایه در کنار باسکول و با فاصله حدود 3 تا 4 متری آن قرار می‌گیرد. در بعضی موارد باسکول با نمایشگر ثابت و با نمایشگر دیواری هم وجود دارد که در واقع محل و نوع استفاده کاربر و همچنین حجم و جنس کالایی که قرار است توزین شود در این انتخاب نقش بسزایی دارد.

و در پایان می توان به این نکته اشاره نمود که هر کدام از نمایشگرها قابلیت‌های متفاوتی دارند و غیر از نشان دادن وزن کالا ،بعضا امکاناتی از قبیل اتصال به نمایشگر دوم بی سیم و با سیم پرینتردار و ساده ، امکان اتصال به کامپیوتر ، امکان اتصال به پرینتر و لیبل پرینتر ، امکان داشتن و یا اتصال به رله های خروجی ، امکان قطعه شماری قطعات هم وزن ، امکان جمع وزنی ، امکان توزین خاص و غیره را هم دارا می باشند.

ساختار شاسی و سینی باسکول :

سینی باسکول‌ها به طور معمول از نوع آهنی با رنگ کوره‌ای مقاوم در برابر زنگ زدگی و ضربه و به صورت ساده و آجدار استفاده می‌شود و در موارد خاص از  سینی‌های استیل استفاده می‌گردد. با توجه به ظرفیت باسکول‌ها نوع و میزان آهن استفاده شده در بدنه آن‌ها متفاوت می‌باشد و از ناودانی و قوطی‌های آهنی قوی تا تیرآهن‌های با ابعاد کوچک و بزرگ استفاده می‌گردد که بتواند تحمل وزن بار سنگینی که روی آن قرار می‌گیرد را داشته‌باشد. از نظر ابعاد سینی، اصولا باسکول‌ها دارای ابعاد 100 سانتی متر مربع به بالا می‌باشند. این قابلیت وجود دارد که باسکول‌های خاص با ابعاد بزرگ هم طراحی و ساخته شود.

لودسل (سنسور وزن) باسکول:

در باسکولها به دلیل اینکه غالبا برای توزین اجسام حجیم استفاده می شود از بیش از یک لودسل (سنسور وزن) استفاده می شود که بطور معمول این مدل باسکولها چهار لودسل می باشد و در بعضی موارد برای باسکولهای تا ظرفیت 2 تن می توان از یک لودسل هم استفاده نمود و در موارد خاص و باسکولهای با ابعاد بزرگتر از 6 و 8 لودسل هم استفاده می شود.

البته لازم به ذکر است که نوع لودسل باسکولهای تک لودسل با باسکولهای چهار لودسل کاملا متفاوت است به این صورت که در باسکولهای تک لودسل ، سنسور وزن بین دو فریم فلزی ود ر وسط آن بسته می شود و ابعاد لودسل بزرگ می باشد که به لودسل آجری هم معروف می باشند ولی در باسکولهای چهار لودسل از یک فریم فلزی استفاده شده و لودسل ها در چهار گوشه فریم نصب شده و پایه های لودسلها مستقیما روی زمین قرار میگیرد.

در خصوص برند لودسلها ، می توان به این نکته اشاره نمود که اصولا برندهای موجود در بازار ایران از شرکتهای چینی بوده که با توجه به شرکت سازنده آن ، کیفیت آنها متفاوت می باشد که در حال حاضر برندzemic از بقیه برندها کیفیت بهتری دارد و برندهای keli و mavin دارای کیفیت متوسط می باشند و در بعضی موارد از لودسلهای بدون نام و بی کیفیت هم برای ارزان تر شدن قیمت باسکول استفاده می شود.

قیمت باسکول بر اساس کاربرد

به هرحال با توجه به تنوع بالای باسکول های موجود در بازار، انتخاب یک باسکول مناسب گه بتواند اکثر نیازهای یک مشتری را برآورده کند ، شاید در وهله اول سخت به نظر برسد ولی اگر با یک فرد خبره و مطمئن مشورت کنید کار آسان می‌شود و از چندبار هزینه کردن و دردسرهای بعدی راحت می شود ، ما افراد خبره ای در مجموعه تافر داریم که با اطلاعات بالا و به روز بهترین و دقیقترین اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهند ، فقط کافیست با مجموعه بزرگ گروه بازرگانی تافر تماس بگیرید.

باسکول ها از نظر قیمت دسته بندی های مختلفی دارند ، برخی از باسکولها که اصولا ظرفیت آن بیشتر از 2 تن نمی تواند باشد و حداکثر ابعاد سینی آن نیز بیشتر از 120 سانتی متر در 120 سانتی متر نمی‌شود با یک لودسل بزرگ (لودسل آجری) ساخته می شوند که به این مدل باسکولها ، باسکول تک لودسل گفته می شود.

از جمله این باسکولها می توان باسکول میدانی را مثال زد که قیمت آن با توجه به برند و امکانات نمایشگر و نوع لودسل بسیار متفاوت می باشد.

 نوع دیگر این باسکول ها دارای 4 لودسل به بالا می باشند که در ابعاد یک متر در یک متر به بالا می باشد و معمولا برای شرکتهای صنعتی و کارخانجات کاربرد دارد ،قیمت این مدل باسکول هم با توجه به نوع و میزان آهن بکار رفته در کفی و امکانات نمایشگر و برند لودسل ، قیمتهای متفاوتی دارد و بعضا قیمت انواع مختلف این باسکول ها اختلاف فاحشی با هم  دارند.

قیمت باسکول بر اساس برند و کیفیت:

باسکولها از نظر قیمت به سه دسته تقسیم بندی می شوند:

نوع اول ، باسکولهای با برند شرکتهای معتبر از قبیل محک ، توزین صدر ، پند ، پندتک ، میزان بینظیر ، نیکو ، اتحاد ، اعتماد ، سروین و… می باشند که اصولا این باسکولها از کیفیت خوب و قابل قبولی برخوردار می باشند و با توجه به برند و نوع سینی ، نوع لودسل ، نوع نمایشگر و امکانات باسکول قیمتهای متفاوتی دارند.

نوع دوم باسکولها توسط کارگاههای بدون نام و یا با نامهای غیر معتبر ساخته می شود که اصولا از کیفیت متوسط رو به پایین برخوردار است و برای کسانی که قدرت خرید باسکولهای شرکتی را ندارند کاربرد دارد.

دسته سوم ، باسکولهایی هستند که از لودسل و نمایشگرهای با کیفیت پایین چینی ساخته می شود و یا بصورت مستقیم از چین وارد می شود که معمولا این مدل باسکولها خیلی کمتر از ظرفیت اسمی قابلیت توزین دارند و معمولا سبک وزن و قابل حمل می باشند و بیشتر برای افرادی که به صورت سیار کار می کنند و یا امکان خرید باسکولهای نوع اول و دوم را ندارند، کاربرد دارد به باسکولهای دسته سوم باسکولهای ارزان قیمت یا باسکولهای چینی هم گفته می شود.

خرید باسکول از نمایندگی در اصفهان :

مراجعه به نمایندگی های باسکول و باسکولت همیشه مایه اطمنیان و دلگرمی برای مشتریان می باشد به این دلیل که مشتری می تواند در نمایندگی ها به جدیدترین و مظمئن ترین اطلاعات روز باسکول ها دسترسی داشته باشد و همچنین از کیفیت و قیمت مناسب و بدون واسطه استفاده نماید و از همه مهمتر ، دریافت خدمات و گارانتی باسکول ها در نمایندگی ها به راحتی صورت گرفته و از انجام هزینه های چندباره ناشی از دستکاری افراد غیر متخصص جلوگیری می نماید. به همین دلیل شرکتهای بزرگ تولید کننده باسکول، اقدام به واگذاری نمایندگی های معتبر در سراسر کشور به افراد کارآزمده و با حسن سابق و توانمند نموده تا هم رضایت مشتریان را در بر داشته باشد و هم واسطه های سودجو و غیر معتبر حذف شوند.

نمایندگی باسکول و باسکولت در اصفهان :

گروه بازرگانی تافر با داشتن حسن سابقه طولانی در امر فروش و خدمات و تعمیرات باسکول و باسکول و همچنین در اختیار داشتن کارشناسان مجرب و کارآزموده توانسته نمایندگی فروش و خدمات اکثر شرکتهای بزرگ و معتبر تولید کننده باسکول و باسکولت را اخذ نماید.

گروه بازرگانی تافر ، نمایندگی انحصاری فروش و خدمات پس از فروش باسکول های محک را در استان اصفهان و استان چهارمحال و بختیاری و همچنین جنوب کشور را بر عهده داشته و توانسته با ارائه محصولات با کیفیت و خدمات سریع و مطمئن رضایت مشتریان و همکاران محترم را ایجاد کند ، به طوری که در حال حاضر یکی از برترین نمایندگان شرکت محک می باشد.

همچنین گروه بازرگانی تافر نمایندگی انحصاری فروش و خدمات پس از فروش شرکتهای بزرگی مانند پند ، توزین صدر ، پندتک، سروین را دارا می باشد و نیز نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش شرکتهای اتحاد ، ایران رکورد ، نیکو ، سامان توزین و سایر برندهای معتبر را نیز دارا می باشد.